Tyd om die ou bakkie te vervang, wonder wat sal hy op inruil kry. |
Met bakkiepryse wat in Mei gaan styg,
het ons gaan soek na die meeste bakkie vir die minste geld – verkieslik ver
onder R180,000.
Gou bleik dit toe moeilik te wees om
holrug-geryde uitdrukkings te vermy om winskopie werksbakkies mee te beskryf. Want in ’n verassende wending, terug op die
plaas, staan een bakkie toe na al die wiele skop kop en skouers bo al die ander
uit – en dit was nie die Hilux nie.
Dit was ook – net-net – nie een van die
harde Mahindras nie, nog die billike JMC Boarding 2,8TD.
Die werksmuil wat gebou is om oor
swaar myle die meeste vrag vir die minste rande te skuif, is die
Tata Xenon 3.0Fleetline, waaroor ons reeds hier berig het.
Ons het hom gas gegee én stadig gery,
en meen in die Xenon het die eienaars van Jaguar en Land Rover uiteindelik ’n
bakkie gebou wat saam met die Hilux en KB250 bulte kan uitluier en enige van
die Sjinese bakkies in die stof sal los.
Die meeste krag vir die minste geld in 'n bakkie in SA. |
Meer krag, minder toere
Die Isuzu het lankal boere se vetroue. |
Vir enige stadsjape wat nog meen die
Nissan Navara se 550 Nm brute krag sal lekker boer, nee boet.
Die toets vir ’n plaasbakkie is om na-nag,
wanneer daai druppel dou vinnig verdof in die winter kou, op luierspoed met jou
kop by die venster uit na ’n weggooi lam se geblêr te luister.
Sulke tye wil jy nie sukkel met turbo-studrumpels
wat jou noop om die koppelaar te gly om ’n bult uit weg te trek nie. Jy wil dadelik
al die Newtons teen lae toere kry om sonder wieltol oor modderpaaie te kruie; en
’n sterk koppelaar wat swaar vragte kan sleep.
Die Hilux en Isuzu KB250 het lankal
boere se vetroue met die twee vereistes gewen. Maar die twee Japanese is intussen
stilweg deur die Indïers onttroon. Met sy standaard beperkde glip ewenaar kan selfs
die 2011 Xenon kon bult-op verby die Hilux en KB250 luier, en in plaas van die
karige 182 Nm uit vandag se intree Hilux, gee die nuutste Xenon 3,0 enjin 300
Nm vanaf 1,800 toere.
Teen sy huidige prys van rofweg R155k
vra die Xenon nou ook die minste rande vir elk van sy 300 Newtons, in vergeleke
met byvoorbeeld die amper kwartmiljoen-rand se Foton Tunland se 280 Nm.
Mahindra kom die naaste aan die Xenon se krag aanbod, met die Bolero 2.5 TDI wat
238 Nm vir R135k lewer; en die R162k Scorpio se 2,2 mHawk turbo diesel wat 258 Newtons
opwek, albei teen 1,800 toere.
Binneruim
Beide die Tata en Mahindra bakkies se
inkleding is so goed soos wat mens in die prysklas verwag – harde plastieke wat
maklik krapmerke sal wys; gapings wat nie oral ewe breed is nie; en goedkoop na-mark
radios indien enige, maar die kajuit is darem ook sowat R30,000 goedkoper as die
naaste Japanees s’n, welke Mitsibushi Triton 2,4 GL tans vir net onder R180k
verkoop.
Die Xenon en die Bolero is ewe ruim
met hoë sitplekke, maar het net twee bekerhouers voor die ratkierie en min tot niks
plek vir sleutels en fone. Hierteenoor het die Scorpio se kajuit ’n dosyn holtes
in allerhande groottes – selfs so ’n plattetjie waarin ’n kleinerige slimfoon kan
regop staan, maar die wa kos ook sowat R7,000 meer as die Xenon.
Laaivrag
Werksbakkies moet vrag dra en die Xenon
wen hier met ’n rifrug se gewig – die
Tata dra amptelik 45kg meer loonvrag as die Mahindras. Meeste boere stel egter meer
belang in die laaibak se lengte en diepte. Die Bolero het die langste laaibak –
2,2 meter teenoor die Xenon se 1,8 meter; en is ook meer as ’n halwe meter diep
(55,4 cm) teenoor die Xenon se 40 cm. Albei
is korter as die Foton Tunland, wat 2,3 meter lank is, maar die groot Sjinees
dra net 930 kg.
Rugsteun en onderhoud
Die Xenon word vir 3 jaar of 100,000 km gewaarborg, ’n jaar langer of
dubbel so ver as die Mahindra. Soos al die bakkies in SA (behalwe die
Ford/Mazda en Amarok) het die Xenon ’n belt in plaas van ‘n tydketting. Net die
Navara vra meer vir dié ketting, maar die Xenon se totale tipiese mandjie
onderdele is die goedkoopste, aldus die 2013 Malcolm Kinsey verslag. Die verslag
wys die mededingers vra van duisende (Steed) tot tienduisende rande meer (Hilux
en Isuzu) as die Xenon.
Pryse
Teen druktyd was nuwe pryse en
gevolglike spesiale aanbiedinge op die Indiese bakkies nog nie beskikbaar nie,
maar die Bolero Loader verkoop tipies vir R20,000 minder as die Xenon, terwyl
die Scorpio sowat R7,000 meer kos. Die Mahindras is nou al landwyd bewys, maar
die Xenon sukkel nog om die klaaglike Telcoline se reputasie af te skud. Ouens
in die mark vir ’n werksmuil kan egter al drie bakkies maklik genoeg self gaan toetsbestuur,
want hulle word dikwels deur dieselfde handelaars verkoop. (Daar is tans 56
Mahindra teenoor 49 Tata verkopers in suider Afrika.)
Die Scorpio se binnekant het 'n dosyn pakplekkies. |
Top tien sterkste bakkies onder
R200k*
|
Nm
|
Tata Xenon 3,0 Fleetline
|
300
|
Foton Tunland 2,8 Comfort
|
280
|
Mahindra Scorpio Pick-up 2,5 TCI
Loader
|
258
|
Mahindra Bolero Loader
|
238
|
JMC Boarding 2,8TD
|
235
|
Mazda BT-50 2,5 SL
|
225
|
Mitsubishi Triton 2,4 GL
|
202
|
Nissan Hardbody NP300 2,0
|
196
|
GWM Steed 2,2 L Workhorse
|
190
|
Toyota Hilux 2,0
|
182
|
*Prysverhogings word in Mei verwag
|
Die Tata Xenon kort 'n paar pakplekkies vir bekers. |
Tien enkelkajuit werksmuile
|
Pryse*
|
Mahindra Bolero Loader
|
R
135k
|
Tata Xenon 3,0 Fleetline
|
R
155k
|
JMC Boarding 2,8TD
|
R 156k
|
Mahindra Scorpio Pick-up 2,5 Loader
|
R 162k
|
GWM Steed 2,2 L Workhorse
|
R 165k
|
Mitsubishi Triton 2,4 GL
|
R 180k
|
Nissan Hardbody NP300 2,0
|
R 190k
|
Toyota Hilux 2,0
|
R 196k
|
Mazda BT-50 2,5 SL
|
R 196k
|
Isuzu KB250
|
R 204k
|