Dis toe
vrek maklik om ’n Audi quattro amper so vinnig soos SuperVan om draaie te jaag,
solank jy net die drie stappe onthou: stop, trap, en hou dan vas!
Die
gestop maak nie sin nie, maar dit werk, soos ek in ’n Audi RS5 afslaankap op Desmond
Gutzeit se baan in Port Shepstone gaan leer het. As hy nie geel masjiene bou om
berge te skuif nie, jaag Gutzeit graag sy Nissan GTR karre om die baan se veegdraaie.
Ek meen daai
draaie was een aand na baie brandewyn in die stikdonkerte geskraap. Want een
kant het ’n blinde hoogte met ’n neëntig-grade draai na regs wat dan aanhou
toemaak. Die ander kant eindig in ’n 360-grade draai met ’n 20-meter afgrond
vir ’n sypaadjie. Onthou jy daai grappie van Tiger Woods, sy kar en die
pennetjies waarop sy golfballe rus? Wel, manne wat by Dezzi se baan jaag,
gebruik nie golfbal pennetjies nie, maar Buckey broeimasjiene. Volstruiseiers pas
gemaklik in Buckey broeimasjiene.
In sy
biografie “SuperVan and I”, vertel van der Merwe hoe Audi se ingenieurs in 1981
geslaag het om ’n vierwielgedrewe gesinsmotor vir tydrenne aan te pas. Die quattros
het dadelik als gewen en om by te bly moes al die ander spanne hulle motors ook
met al vier wiele begin aandryf. Die Audi quattro “was net te goed”, skryf
SuperVan. In ander karre moes hy heeltyd met die naald in die rooi ry om vinnig
te wees. “Met die Audi het alles soort van net vanself gebeur.”
Met my
eerste harde lopie oor daai blinde hoogte draai moes ek dié waarheid egter nog
leer glo. In voorwielgedrewe luikruggies het ek geleer “remme verloor renne” en
in beemers hoe om selfs meer spoed in die draai in te dra en dan met ’n stertswaai
die hoek reguit te maak. Nie in ’n RS5 quattro nie. In ’n skerp draai ploeg die
swaar motor eenvoudig reguit aan. “Die kar stoot én trek, jy gaan net
stuurtraagheid kry as jy soos in ’n BMW poog ry. Jy moet op die remme klim en
dan op die draaipunt vet gee. Die kar het genoeg krag om jou dan vinniger as enige
agterwielgedrewe kar uit te dra,” verduidelik Audi renjaer
Gennaro Bonafede.
“Stop en
trap, stop en trap” prewel ek toe in my tweede lopie oppad na daai blinde
hoogte. Liewe hemel! Die RS5 klim toe in daai draai soos ‘n satyn pantie tussen
’n stel mooi boude in. Volgende vat ek toe die R8 – Audi se “baba-Lambo”. Om die
draai voel die ligter sportmotor se versnelling soos wat dit lyk as ’n slanke
duim einste lappie satyn weer vinnig uitwikkel. Ek sukkel regtig nog steeds om
die slap glimlag van my gesig af te kry.
Die TT RS saam met die R8 op Dezzi se baan. |